|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مستندسازی در روابط عمومی (هلی شات)

مستند سازی تهیه مجموعه ای از اسناد و مدارک است که سیر تکوین و تکامل یک فعالیت یا پروژه را از آغاز تا پایان را همراه با تحلیل و ارزشیابی نشان خواهد داد. در واقع مستند سازی ابزاری است که امکان استفاده و به کار گیری تجربیات فردی و گروهی را جهت توسعه سازمانی فراهم می سازد و با ذخیره نمودن تجربه موجود در سازمان هزینه تجربی آتی سازمان را تا حد زیادی کاهش می دهد . مستند سازی شامل فرآیند شناسایی ، گردآوری ، طبقه بندی ، ارزش گذاری ، پالایش فهرست نویسی و در دسترس قراردادن سوابق یا اسناد موجود از قبیل فیلم / عکس / مکاتبات / فایل های کامپیوتری و ... می باشد که دارای ارزش تاریخی نیز هستند. در ضمن مستند سازی مستلزم خلق متون جدید برای تجربه های شفاهی موجود یا پرکردن و اتصال شکاف های موجود در سوابق تاریخی هم می باشد. آرشیو روابط عمومی، بخشی از روابط عمومی های بزرگ در سازمان است که مستندات را بر اساس سیستم های طبقه بندی نگهداری می کنند. اما این نگهداری تنها برای خود روابط عمومی مناسب است و در کنار این آرشیو باید در سایت رسمی نیز، برخی از مستندات به صورت مدون آرشیو شوند، تا در صورت نیاز خبرنگاران به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

3- هلی شات:

هلی شات کلمه ای نام آشنا در زمینه عکاسی و فیلم برداری است اما بسیاری از افراد به صورت دقیق نمی دانند که به چه معناست ! هلی شات یک کلمه ی دو قسمتی است که هلی در بخش اول آن به معنای هلیکوپتر و شات در قسمت دوم آن به معنای عکاسی و تصویر برداری است . البته این عکاسی و فیلم برداری به صورت هوایی و از زاویه دید آسمان اتفاق می افتد که بسیار منحصربفرد است .بسیاری از کاربران عکاسی را به صورت تفریحی و یا تخصصی دنبال می کرده اند . با طراحی و رونمایی از کوادکوپتر هایی که مجهز به دوربین هستند تصویربرداری هوایی ( هلی شات ) ظهور کرد . ضبط عکس از زاویه دید آسمان بسیار جذاب است چرا که هیچ چیز از چشمان تیز بین کوادکوپتر دوربین دار دور نخواهد بود و تمامی خفایا و زوایای لوکیشن در تصویر خواهد افتاد .مهم ترین نکته در هلی شات ها عدم وجود لرزش و یا حرکات اضافه دوربین است . ضبط تصاویر ثابت و ویدئو های بدون لرزش از اهداف مهم یکه هلی شات است . دوربین های تعبیه شده در چنین پرنده های بدون سرنشینی مجهز به یک گیمبال هستند . گیمبال قطعه ای است که مکمل دوربین بوده و تمامی لرزش و حرکات اضافه دوربین را در حین پرواز کاملا خنثی کرده و خروجی کار بسیار دقیق و بی عیب نقص خواهد بود . کیفیت فوق العاده خوب دوربین به همراه گیمبال در کنار پرنده ای بسیار هوشمند و پایدار ، حس خوب و شیرین پرواز را برای شما فراهم خواهد کرد .ین روز ها از کوادکوپتر ها در زمینه های بسیار متعددی استفاده می شود . در واقع کارهایی با هلی شات می توان کرد که به ذهن خطور نمی کند . امروزه در فیلم های تلویزیونی ، سینمایی ، ساخت تیزر ، ویدئو کلیپ ، آتلیه ها ، عروسی ها ، مستند سازی ، پیشرفت پروژه ، نظارت و بازرسی ، نقشه برداری ، تصویر برداری و فیلم برداری هوایی ، امداد و نجات و می توان از هلی شات استفاده کرد . هلی شات ها به قدری کار را در زمینه های بالا راحت کرده اند که تصور انجام کار و پروژه بدون آن ها دشوار است . محال است صحنه ای از یک فیلم یا تیزر از زاویه دید بالا نباشد و این نشان دهنده ی نفوذ بالای این دستگاه ها در قلب سازندگان و مخاطبان است . البته جالب است که بدانید بسیاری از کاربران عادی برای مصارف تفریحی و سرگرمی خود و ثبت خاطره هایشان از زاویه دید آسمان نیز نسبت به خرید هلی شات اقدام می کنند .

کلیه پروژه هایی که در سطح شهرها و یا محیط های عمومی انجام می گردد ، نیازمند اخذ مجوز های لازم از نهاد های مرتبط نظامی و امنیتی و هم چنین سازمان های خاص در اطراف محل انجام هلی شات می باشند. همچنین تصویربرداری هوایی در اطراف فرودگاه ها ، ورزشگاه با حضور جمعیت ، اطراف مراکز امنیتی و نظامی تا شعاع 3 کیلومتر ممنوع می باشد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی برای اولین بار در کشور در ساخت تیزرهای طرح ها و پروژه های خود همچون سد کمال صالح، سد الغدیر ساوه، آبرسانی به شهر خمین، آبرسانی به شهر تفرش، و همچنین مستندسازی سیلاب های اخیر و سدها و بندها، رودخانه ها، تالاب های استان (تالاب میقان و تالاب آق گل)، پلها، و... از فیلمبرداری هلی شات استفاده کرده است.

 

کد خبر: 1345
  تاریخ خبر : 1 خرداد 1398
 بهاری
 573
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 11,206
  • بازدید دیروز : 25,034
  • کل بازدید : 9,532,188
  • آخرین به روزرسانی : 3 فروردین 1403 11:39:46
  • شناسه IP شما : 3.236.145.110

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :