با توجه به اینکه برخی از شکایات مربوط به پرونده های حفاظت و بهره برداری منابع آب می باشد و تهیه پاسخ نیازمند بازدید از محل و تهیه گزارش توسط کارشناس فنی بوده و در یک بازه زمانی رفت و برگشت شکایت به مبدأ و ارسال پاسخ به مقصد زمان زیادی صرف می شود، این امر تا حدودی باعث نارضایتی مراجعین می گردد.
مدارک لازم جهت ارائه دادخواست:
1- تهیه فرم چاپی دادخواست به دادگاه نخستین از دادگستری به تعداد خواندگان + یک نسخه
2- تکمیل فرم دادخواست به صورت تایپی (بدون خط خوردگی و لاک گرفتگی)
3- ارائه تصویر برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه (دونسخه)
4- ارائه تصویر برابر با اصل دلایل و مدارک و منضمات دادخواست (به تعداد خواندگان + یک نسخه)
5- درج آدرس کامل پستی، شماره تماس ثابت و همراه در دادخواست
6- پوشه و گیره
توجه:
- دادخواست و ضمایم آن باید حضوراً و توسط خواهان یا وکیل رسمی ایشان به دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای مرکزی تحویل داده شود.
- کلیه مدارک ارائه شده باید برابر با اصل باشند و به تعداد برگه های دادخواست تهیه شده باشند.
- هر گونه پیگیری صرفاً با ارائه شماره ثبت دادخواست و به صورت تلفنی امکان پذیر خواهد بود.
- دادخواستی که در اعتراض به رای کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها تقدیم می شود، باید به طرفیت شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی باشد.
- دادخواست لزوماً باید خطاب به ریاست کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی تنظیم شود.
- از تکمیل دادخواست به صورت دستی اکیداً خودداری فرمایید.
تلفن تماس: 33130071 و 33130072 داخلی 121
از ساعت 8 الی 9 صبح و 13 الی 14 عصر
بر اساس قانون تعیین تکلیف چاههای آب فاقد پروانه بهره برداری، مرجع ذیصلاح، کمیسیون های رسیدگی به امور آب های زیر زمینی مستقر در شرکت های آب منطقه ای هر استان می باشند.