دستورالعمل بروز رسانی تارنما

دستورالعمل بروز رسانی تارنما

 رابطین محترم تارنمای شرکت

نظر به اینکه بروز رسانی مستمر محتوی تارنما (پورتال) شرکت یکی از الزامات ارائه خدمات مناسب و شفاف به مشتریان درون و برون سازمانی می باشد. لذا در ایجاد و تغییر در محتوی های بارگذاری شده در تارنما نسبت به رعایت موارد زیر اقدام نمایید:

این آیتم ها براساس شاخص هایSEO  و نکات ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوری شده است.

 

  1. عنوان (Title):

یک عنوان توصیفی شامل ۵ تا ۸ کلمه که کلمات کلیدی اصلی سایت شما را شامل باشند، انتخاب کنید. عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند. توجه کنید که وجود کلمات فارسی با استاندارد یونیکد توسط موتور جستجوی گوگل شناسائی می شود. مهمترین کلمات کلیدی سایت خود را در ابتدای عنوان سایت خود قرار دهید.

نکاتی که هنگام درج عنوان باید مد نظر بگیرید:

  • شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس های آن صفحه باشد.
  • از کاما استفاده نکنید.
  • از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.
  • از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.
  • تگ ALT در هنگام درج عکس: هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title)را درج نمایید. این خصوصیت اجازه می دهد یک متن جایگزین مطالبتان شود تا اگر به هر دلیلی تصویرتان نمایش داده نشد متنی که در تگalt  گذاشته اید نمایش داده شود.

 

  1. توضیحات (Description tag)

 این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل می شوند که اگر دقت کرده باشید در موتورهای جستجو در زیر URL نمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت شما باشد.

 

  1. ارتباط متقابل
  • موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.
  • یک صفحه لینکهای مفید بسازید و به سایتهای مشابه، سایت خود ارتباط دهید، مخصوصا سایتهائی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند.
  • از سایتهای دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند.

 

 

  1. درج کلمات کلیدی سایت (key words)

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

  • نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه ۴% است. سعی کنید که چگالی حدود ۳ تا ۲۰ درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.
  • کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.
  • کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید
  • حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.
  • کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.
  • عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.

 

  1. نکات درج پا صفحه

حتما پا صفحه سایتتان را تغییر دهید. فرمت را سعی کنید حتما مانند پایین بنویسید.

آدرس: اراک ، آدرس حوزه

تلفن: (به همراه کد وارد شود)

ایمیل: از دامنه marw.ir  باشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به شرکت آب منطقه ای مرکزی می باشد و هر گونه کپی از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلا مانع است.

 

  1. ارتباط بین صفحات
  • در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید.)
  • از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنید که بازدید کننده سایت از دکمه های Back  و  Forward نرم افزار استفاده نکند.

 

  1. نکات تبدیل فایل به PDF

یکی از را ههای افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای کاوش، غنی کردن فایل های محتوا می باشد. محتواهایPDF  که از فرمت های دیگر(مثلword ،  power point و ...) استخراج می گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:

  1. قبل از تبدیل فایلword  بهPDF  از استاندارد بودن فونتهای بکار رفته در فایلword  اطمینان حاصل فرمایید.
  2. از نرم افزارهای استاندارد برای تبدیل فایل ها به PDFاستفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت های فارسی را داشته باشند.
  3. متن فایل هایPDF  با استفاده از ابزار های جستجوی درون متنی نرم افزار Acrobat  قابل جستجو باشد.

 

 

  1. حجم فایل ها

فایل هایی که در سایت بارگذاری می شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از 10MB داشته باشند.

 

  1. از تگ های <h..> حتما استفاده نمایید

تگ h  این امکان رو به موتور های جستجو می دهد که بهتر محتوای سایت شما رو درک کنند. برای اعمال این خصوصیت متن صفحه خود را به ترتیب اهمیت از heading های  CMSانتخاب نمایید.

  • از تگ بیش از ۲ بار در یک صفحه استفاده نکنید. فقط برای تیترهای مهم استفاده شود.
  • کل متن صفحه را در این تگ ها قرار ندهید، فقط برای تیترها و مطالب مهم استفاده کنید.

 

  1. صفحه ارتباط با... (تماس با....)

برخی موتورهای جستجو، مخصوصا یاهو ، اگر آدرس پستی شما در سایت نباشد، سایت شما را لیست نمی کنند. حتما آدرس پستی را در سایت قرار دهید، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستی کافی نیست. تلفنهای تماس و آدرس حوزه خود را درج نمایید. همچنین برای قراردادن اطلاعات افراد هر واحد از الگوی زیر استفاده شود.

نام و نام خانوادگی

سمت

تلفن

فاکس

پست الکترونیک

   

Xxxxxxxx 086

Xxxxxxxx 086

xxxxxx@marw.ir

 

 

  1. زبان

زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در پرتال هایی که بصورت چند زبانه می باشند باید امکان تغییر زبان برای کاربران در تمامی صفحات فراهم شود.

 

  1. قالب کلی نگارش متن

 

عنوان اصلی

Tahoma 14 B

عنوان فرعی

Tahoma 12 B

رنگ مطالب

مشکی

متن پاراگراف ها

Tahoma 12

مطالب لیستی

لیست های شماره دار و بدون شماره

ترازبندی متن

Justify,Direction:RTL

متون انگلیسی

Time New Roman 14

 

 

  1. آیین نامه ها و دستورالعمل ها

آیین نامه ها و دستورالعمل های هر واحد باید به صورت کامل بر روی سایت قرار گرفته باشند. برای بارگذاری این مطالب نیاز است که محتوای این دستورالعمل ها در سایت ایجاد شود و امکان دانلود برای کاربر به راحتی فراهم باشد.

  

  1. نقشه سایت (sitemap)

برای سایت خود نقشه تهیه کنید و لینک تمام بخشهای مهم سایت را در نقشه سایت قرار دهید. نقشه سایت را در صفحه اول سایت خود قرار دهید چون برخی موتورهای جستجو فقط صفحه اول سایت شما را بازدید میکنند.

 

  1. مسئولیت بروز رسانی محتوی

باتوجه به سطوح دسترسی ارائه شده به رابطین پورتال , مسئولیت بروز رسانی و محتوی وارد شده برعهده آنان می باشد؛ که بشرح جدول زیر می باشد:

 

ردیف

سرفصل محتوی

مسئول بارگذاری محتوی

1

خبری- اخبار- روابط عمومی-نشریه الکترونیکی

دفتر روابط عمومی

2

اطلاعات طرح و پروژه ها

معاونت طرح وتوسعه

3

مناقصات و مزایده

امور قراردادها

4

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

5

تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی

گروه بازرسی و مدیریت عملکرد

6

آئین نامه‌ها و قوانین

دفتر حقوقی

7

بخشنامه های اداری

امور کارکنان

8

آموزش و پژوهش

گروه تحقیقات کاربردی

9

گنجینه آب

گنجینه آب

10

ابنیه آبی استان

معاونت طرح و توسعه

11

اطلاعت مکان محور - GIS

مدیریت مطالعات پایه منابع آب

12

امور فرهنگی

امور فرهنگی، شورای امر به معروف

13

آمار و اطلاعات (بارندگی، ایستگاه های باران سنجی و...)

مدیریت مطالعات پایه منابع آب

14

خدمات الکترونیک (شناسنامه خدمت)

معاونت حفاظت و بهره برداری  + گروه فناوری اطلاعات

15

تغییرات، بروزرسانی کلی، و...

گروه فناوری اطلاعات

 
  1. زمان و تاریخ آخرین بروز رسانی بصورت خوذکارو باتوجه به تغییر محتوی صورت گرفته در سایت درج میگردد.
  2. به منظور مدیریت فضای Host، بایستی اطلاعات منقضی شده به صورت دوره‌ای از روی پورتال حذف گردد.

گروه فناوری اطلاعات - شرکت آب منطقه ای مرکزی

 تاریخ ثبت :
  آخرین به روزرسانی :
 
 3826
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 211
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 22,449
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 16,912,407
  • آخرین به روزرسانی : 10 دی 1403 12:30:38
  • شناسه IP شما : 3.12.146.108

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :