|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در چهارمین همایش روز ملی آب؛

تقدیر از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی به عنوان چهره ی برتر آب کشور

در چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب و هم‌زمان با «نوروز آب‌ها» با شعار ملی "نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی" از مهندس عزت اله آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی به عنوان چهره علمی و مردمی آب کشور تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی،چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب در سیزدهم اسفند ماه، هم‌زمان با «نوروز آب‌ها» با شعار ملی «نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی" با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش، بانک مسکن، کمیسیون ملی یونسکو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد.

در این همایش مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی در راستای احیای رودخانه قره چای به عنوان چهره علمی و مردمی آب کشور تقدیر شد.

از جمله اقدامات شرکت آب منطقه ای مرکزی در راستای احیای رودخانه قره چای می توان به طرح و تصویب موضوع در شورای حفاظت از منابع آب شهرستانهای حوضه آبریز و شورای حفاظت از منابع آب استان با اطلاع رسانی و فرهنگسازی در بین سردانگ ها، بهره برداران و ذینفعان،برگزاری جلسات اختصاصی با فرمانداران، مقامات قضایی، انتظامی، بخشداران، شوراهای اسلامی شهرستانها،تهیه و تدوین برنامه عملیاتی پروژه (CPM)و ابلاغ جهت اجرا، لایروبی، اصلاح و پاکسازی مسیر رودخانه، بستن سردهنه انهار و جاری نمودن آب در رودخانه با مشارکت همگانی،اجرای احکام قضایی کلیه چاههای غیرمجاز و کنترل برداشت چاههای پروانه دار در دشت های حوضه آبریز، کنترل اضافه برداشت چاههای پروانه دار و خاموشی چاهها بخصوص چاههای دو منظوره پرورش ماهی در فصول غیرزراعی و فرهنگ سازی و جلوگیری از کاشت محصولات پرآب بر و کاهش چشمگیر سطح زیر کشت اشاره کرد.

با انجام این اقدامات که به واسطه به کارگیری اصول مدیریت یکپارچه منابع آب صورت گرفت، نتایجی همچون احیای رودخانه قره چای در کل طول مسیر خود در استان و پایدار شدن جریان دبی پایه بعد از 8 سال خشک بودن آن، تغذیه آبخوان و توقف روند افت سطح آب زیرزمینی و سیر صعودی هیدروگراف واحد دشتهای شازند ، شرا و کمیجان و جبران بخشی از کسری مخازن دشتها به میزان 127 میلیون متر مکعب، افزایش حجم مخزن سد الغدیر ساوه به نسبت سه برابر سال گذشته (حجم فعلی 57 میلیون مترمکعب)و  تقویت روحیه مشارکت همگانی و ایجاد وفاق بیشتر بین کلیه ذینفعان و ذی مدخلان حوضه آبریز و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین ساکنین حوضه آبریزحاصل شد.

در این گزارش آمده است: دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز ملی آب، مستقر در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، دلیل انتخاب تاریخ برگزاری این همایش را توجه به مناسبت‌هایی اعلام کرده که از نیاکان باستانی ایران‌زمین به یادگار رسیده است. 13 اسفند به‌عنوان نوروز آب‌ها، روزی است که ایرانیان باستان هر ساله به کنار چشمه‌ها و رودها رفته و با برپا کردن مراسم‌های خاص، عطر و گلاب در آب‌ها می‌افشاندند.

دبیرخانه همایش بزرگداشت روز ملی آب از سال 1394 با شعار ملی "نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی" در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران آغاز به کار کرد. به‌منظور انطباق روز ملی با روز جهانی محورهای همایش هر ساله متناسب با شعار روز جهانی آب انتخاب می‌شود که از سال 1394 (2016) به ترتیب محورهای "آب و اشتغال"، "پساب‌ها" (2017) و "آب و طبیعت" (2018) انتخاب شده و امسال نیز (2019)، "آب برای همه" در نظر گرفته شده است.

این همایش هر ساله از نظرات مفید و سازنده کلیه گروه‌های اثرگذار و اثرپذیر در حوزه آب، در کنار فرهیختگان داخلی و خارجی بهره‌مند می‌گردد. از جمله می‌توان به پیام ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، رئیس محترم شورای جهانی آب، نماینده محترم فائو در ایران، دبیر کل محترم یونسکو، مدیر محترم بخش علوم آب و دبیر برنامه بین‌المللی IHP در یونسکو و سایر واحدهای مرتبط با یونسکو و یا نخبگان بین‌المللی مانند پروفسور لِستِر براون (بنیان‌گذار مؤسسه Worldwatch و بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه Earth policy ) در سال‌های برگزاری این همایش اشاره کرد.

از برنامه‌ها و اقدامات مهم این همایش، معرفی چهره‌های خدمتگزار به آب کشور است که در راستای ارتقای مدیریت منابع آب در طول یک سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند. انتخاب این چهره‌ها با شناسایی افراد مؤثر در طول یک سال گذشته از بین خبرگان، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعت‌گران، خیرین، چهره‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته که پس از تأیید کارگروه داوری نهایی می‌گردد. اتاق ایران در تلاش است ضمن تشویق و تقدیر از این خدمتگزاران و با اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از آب در جامعه، زمینه به‌کارگیری از خدمات ارزشمند آنها را فراهم کند. این حرکت اثرگذار از اولین سال برگزاری همایش تاکنون ادامه داشته و به‌عنوان برندی برای اتاق ایران شناخته شده است. بررسی‌ها نشان داده است که بروندادهای این همایش تاکنون اثرات مثبتی در اذهان عمومی خاص ذینفعان و ذی‌مدخلان آب کشور داشته است.

این گزارش می افزاید: برگزاری نمایشگاه جانبی عکس، تقدیر از چهره‌های اثرگذار در حوزه آب و پخش مستند تالان از مهم‌ترین رویدادهای جانبی چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب بود.

 

کد خبر: 1151
  تاریخ خبر : 14 اسفند 1397
 بهاری
 747
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 22,675
  • بازدید دیروز : 22,444
  • کل بازدید : 10,131,200
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 08:08:55
  • شناسه IP شما : 3.133.160.156

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :