|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها (رادیو)

منظور از ارتباط با رسانه ها مجموعه فعالیتهایی است که به منظور انعکاس فعالیت های شرکت و در جریان قرار دادن مشترکین خود با بهره گیری از توان رسانه های ارتباط جمعی (اعم از سمعی ، بصری ، مجازی و مکتوب) انجام می دهیم.

2- رادیو:

به نظر گروهی از مردم رادیو عبارت است از قرائت روزانه برنامه های مطبوعات ولی به صورت گسترده تر و آسان تر. و گروهی دیگر رادیو را وسیله ای می دانند که در کنار آن به یکباره گرفتگی و اندوه زدگی را از میان ببرند و خویش را از چنگ دلتنگی و ملال زندگی گریز دهند. این از خود گریختن سبب می شود زندگی عوض شود و انسان خود را به آغوش دنیای افسونگرانه و اعجاز آمیز توهم بیاندازد. بهره وران رادیو کسانی هستند که در جریان روز سخت ترین کارها را انجام می دهند و در جریان کار یا در هنگام آسودگی از کار مایه نجات آنهاست.

 رادیو یک وسیله نیرومند فرهنگی است از فرهنگ مایه می گیرد و در عین حال خود سبب دگرگونی و تحولاتی در فرهنگ می شود. بررسی این تحولات و دگرگونی ها و اصولا نقش فرهنگی رادیو با اندازه گیری های کمی برنامه ها قابل انجام نیست. بلکه تجزیه و تحلیل کیفی و دقیقی را در گفتارها و محتوای برنامه ها می طلبد.در مورد نقش آموزشی رادیو نباید بیش از آنچه واقعیت به ما می گوید انتظار داشت؛ آموزش در درجه اولی به عهده نهادهای دیگر چون مدرسه و خانواده است و رادیو می تواند نقشی مکمل داشته باشد. اما با این حال رادیو می باید در بدوش کشیدن بخشی از این وظیفه تدبیری بیاندیشد به ویژه که می باید هماهنگ با نظام ارزشی جامعه و با توجه به امکانات در جهت برآورده کردن نیازها آموزشی و فرهنگی جامعه گام بردارد.

به طور کلی برنامه های رادیویی از ترکیب سه عنصر صدا، موسیقی و کلام پدید می آیند و نیروی بیانی و ارتباطی خاصی را تشکیل می دهد که از بیان مکتوب مطبوعاتی و بیان سینمایی و تلویزیونی متمایز است. در زیر به برخی از ویژگی های برجسته رادیو اشاره می کنیم:

 

1. قابلیت حمل و بهره برداری در هر مکان.

2. بهره برداری همزمان با انجام فعالیت های مختلف.

3. سرعت انتقال پیام(برخلاف مطبوعات)

4. وسعت دامنه انتشار (تقریبا در هر نقطه ای از جهان)

5. مقرون به صرفه بودن دستگاه.

6. امکان استفاده از فرستنده های متعدد.

7. سهولت ضبط برنامه ها برای استفاده مجدد.

8. بکارگیری زبان ساده و سهولت در بهره مندی از پیام.

9. قدرت تاثیر بالا.

 

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی با حضور در برنامه های رادیویی سعی نموده با استفاده از ظرفیت این رسانه آگاهی های عمومی و سواد آبی مردم را نسبت به آب افزایش داده و اهداف و فعالیت های شرکت را برای آنان تبیین نماید.

برخی فعالیت های این دفتر در این رسانه در سال 97 شامل:

- تهیه و پخش بیش از 50 گزارش رادیویی

- تهیه و پخش بیش از 24 مصاحبه رادیویی

- پخش بیش از 50 آگهی میان برنامه در رادیو

- پخش 48 آگهی با موضوع آب مجازی در رادیو نما برای اولین بار در کشور

 


 

 

کد خبر: 1291
  تاریخ خبر : 18 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 18 اردیبهشت 1398
 بهاری
 612
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 221
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 24,258
  • بازدید دیروز : 35,574
  • کل بازدید : 15,906,199
  • آخرین به روزرسانی : 3 آذر 1403 08:14:25
  • شناسه IP شما : 3.136.22.184

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :