3- رادیو نما:
رادیو نما شیوهای برای پخش رادیو است که در آن، صدای رادیو به همراه مجموعهای از تصاویر روی موج دیجیتال فرستاده میشود و با گیرندهی دیجیتال قابل دریافت است.[۱] رادیو نما در تصاویر خود که ثابت هستند، به پخش عکس، نقاشی، خط، گرافیک، نام برنامهی در حال پخش، فرکانس دریافت رادیوی مورد نظر و ... میپردازد.
رادیو نما، رادیو را در کنار تلویزیون قرار میدهد و با این اقدام ضریب نفوذ رادیو افزایش مییابد، رادیونما در فضای مجازی نیز این امکان را فراهم میکند که ضمن حفظ ویژگیهای رادیو، مخاطب را از متن و عکس مناسب با برنامه برخوردار کند.
از گذشته تا امروز؛ شنونده در رادیو به وسیله یک ارتباط کلامی ساده شنیده می شد اما امروزه مخاظب در رادیو نما هم شنیده می شود هم دیده می شود امکانی که محدودیت های دیده شدن در تلویزیون را ندارد و همین امر باعث جذابیت این رسانه نوپا و نوظهور می شود و شوق حضور و دیده شدن را در مخاطب دوچندان می کند و نقطه ی وصلی نو می شود.
راه اندازی رادیو نما نیز در راستای بهره گیری از امکانات رسانه ای برای جذب مخاطب بیشتر صورت گرفته است.
خوب است بدانیم یکی از دلایل راه اندازی رادیو نما ایجاد تعامل با مخاطب است، رادیو نما این روزها تعاملی شده و معنای آن این است که محتوای غنی و متنوعتر با راهکارهای متفاوت و خلاقانه به مخاطب ارائه میشود. در این راه غیر از نظام مدیریتی، ذوق و هنر برنامهسازان رادیو نیز نقش مهمیدارد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز برای اولین بار در کشور از ظرفیت رادیو نما برای پخش 48 آگهی با موضوع آب مجازی استفاده نمود و با این کار در جهت بالا بردن آگاهی های عمومی و سواد آبی مردم را نسبت به آب قدم برداشت و فعالیت های شرکت را برای مردم تبیین کرد.