|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها (خبر)

منظور از ارتباط با رسانه ها مجموعه فعالیتهایی است که به منظور انعکاس فعالیت های شرکت و در جریان قرار دادن مشترکین خود با بهره گیری از توان رسانه های ارتباط جمعی (اعم از سمعی ، بصری ، مجازی و مکتوب) انجام می دهیم.

4- خبر :

روابط عمومی بدلیل بهره گیری و استفاده از هنرهایی چون نویسندگی ،موسیقی ، طراحی ، خطاطی ،‌نقاشی و ... همواره به عنوان یک فن ، هنر و دانش تخصصی شناخته شده است . هنر نویسندگی در این میان از بیشترین کاربرد و کارایی در روابط عمومی برخوردار است و دائماً در تهیه گزارش ، خبر ،‌مقاله ، بیانیه ، آگهی ، مصاحبه ،‌سخنرانی ، تنظیم بروشور ، کاتالوگ و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

 خبر بیانی از یک رویداد است که دارای یک یا چند ارزش خبری است و تحت تاثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی منتشر می شود.

تهیه خبر بر اساس سیست های اطلاع رسانی سازمان و رعایت اصول خبرنویسی برای رسانه ها اعم از مطبوعات، رادیو و تلویزیون با شناخت کامل از مخاطب و ویژگی های آن از مهمترین نکاتی است که در ارتباط با تکنیک رسانه ای " خبرنویسی" باید مورد توجه روابط عمومی قرار گیرد.

استفاده از فرم مخصوص خبر، دارا بودن محتوا و ارزش های خبری، رعایت عناصر خبری، توجه به مفاهیم اساسی خبر، پرهیز از اغراق و بزرگنمایی و ارسال خبر در زمان مناسب از دیگر نکاتی است که باید در تهیه و ارسال خبر به رسانه ها مورد توجه واقع شود.همچنین خبری که تهیه می شود باید مخاطب را به همه موارد جلب کند.خوب نوشتن، با روح نوشتن و از افعال زنده استفاده کردن ضروری است.

یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها بخصوص در بخش های دولتی ، تولید و تنظیم خبر و تلاش در راستای بکار گیری از راهکارهای مهم ارتباطی جهت انتشار به موقع و موثر آن در رسانه هاست . رسانه های جمعی ماهیتاً بدلیل برخورداری از ویژگیهای خاص خود از قبیل : سرعت انتشار اخبار ، نظم در انتشار ، گستردگی حوزه انتشار ، تداوم انتشار ، فراوانی حوزه مخاطبان ، در دسترس بودن و همچنین پائین بودن هزینه ها ، همواره مفیدترین ، سریعترین و با صرفه ترین ابزار برای ارتباط روابط عمومی در تبادل عملکرد سازمان و دریافت بازخوردها و آگاهی از داوریها و ارزیابیهای خوانندگان به شمار می روند .

خبر و خبرنویسی یکی از فعالیت های اصلی در دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به شمار می آید و تلاش می شود با استفاده از این تکنیک به بیان و تشریح رویدادها و فعالیت های انجام شده توسط واحدهای مختلف شرکت پرداخته شود تا عموم مردم و مخاطبان در جریان این اقدامات قرار بگیرند .

به عنوان مثال تهیه و ارسال خبر به رسانه ها در سال 97شامل:

-         ارسال خبر به روزنامه های سراسری و محلی 218 مورد

-         چاپ خبر در روزنامه های سراسری و محلی 218 مورد

-         ارتباط با 68 روزنامه و هفته نامه

-         ارسال خبر به سایت خبری مدیریت منابع آب ایران به تعداد 218 مورد

-         ارسال خبر به سایت شرکت آب منطقه ای مرکزی به تعداد 218 مورد

-         ارسال خبر به سایت خبری وزارت نیرو به تعداد 218 مورد

-         ارسال خبر به خبرگزاری های سراسری و استانی به تعداد 218 مورد

 

کد خبر: 1293
  تاریخ خبر : 19 اردیبهشت 1398
 بهاری
 669
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 212
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 10,390
  • بازدید دیروز : 23,535
  • کل بازدید : 15,327,756
  • آخرین به روزرسانی : 9 آبان 1403 07:34:30
  • شناسه IP شما : 3.144.83.12

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :