1- تیزر:
امروزه با توجه به وسعت و اثربخشی رسانه های بصری در میان مخاطبان، رسانه ها نقش بسزایی در تبلیغات ایفا میکنند. درمیان انواع روشهای تبلیغاتی، تیزرها به دلیل استفاده همزمان از جلوههای صوتی و تصویری اثربخشی بیشتری در جلب مخاطب دارند.از این جهت ساخت تیزرها برای کسب و کار، نقش مهمی در معرفی موجز و موثرکسب و کار دارد. ارائه یک تیزر صنعتی حرفه ای با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت نزدیک در بازار تاثیرهای بسیار زیادی در فروش برای شرکتها ایجاد میکنند و منجر به بهتر دیده شدن محصول در میان مخاطبان خواهد شد.
تیزرهای صنعتی به منظور نمایش تأسیسات صنعتی و سیر تولید کالا از لحظه ورود مواد اولیه تا زمانی که کالا به بازار عرضه میشود و همچنین نحوهی نظارت و کنترل کمی و کیفی خط تولید ساخته می شود. هدف از ساخت چنین تیزری نشان دادن کیفیت تولید کالا و برجسته سازی نکات مثبت و چگونگی فرآیند تولید و نمایش آن برای افرادی است که امکان حضور و بازدید، از کارخانه برایشان فراهم نیست. تمام آنچه که در مورد کسب و کارصنعتی خود (شرکت، کارخانه، مغازه، محصول، خدمت و… ) نیاز به معرفی و تبلیغ می دانید، می توانید در قالب یک تیزرصنعتی تهیه نمایید.
معمولا فیلم های صنعتی، نوعی فیلم تبلیغاتی مستند هستند که به منظور معرفی فعالیت های مختلف در واحد های صنعتی و کارخانجات ساخته می شوند. فیلم های صنعتی بیشتر دارای محتوای فنی، آماری و اطلاعاتی می باشند. یک فیلم صنعتی می تواند با مضمون های متفاوتی ساخته شود: معرفی و آشنایی با خط تولید یک کارخانه، فرایند تحقیقاتی یک پروژه، ویژگی های محصولات تولیدی، گزارش عملکرد فنی یک مجموعه صنعتی، گزارش عملکرد مالی یک شرکت یا موسسه، معرفی یک مجموعه صنعتی یا خدماتی به مشتریان، ارائه ویژگی های ریز محصولات، روند پیشرفت یک پروژه ساختمانی و نمایش بزرگی کار و کاربردهای متنوع و مختلف دیگر.فیلم های صنعتی معمولا برای ارائه و نمایش در نمایشگاه ها، سمینارها و کنفرانس ها، وبرای ارائه به رده های بالاتر مدیریتی و تصمیم گیری، ارائه به نمایندگی ها و مشتریان، و همچنین پخش در شبکه های تلویزیونی و ویدیوئی ساخته می شوند. و می تواند هدف تبلیغاتی و یا گزارشی داشته باشد.
پروسه تولید تیزر، یک پروسه چند مرحله ای می باشد که اهمیت به کیفیت تمامی مراحل، منجر به تولید یک تیزر موفق خواهد شد.
۱ – ایده (های) اولیه
۲ – سناریو نویسی تیزر بر اساس پیام صنعت و ایده ها (استفاده فیلم نامه نویس ، کارگردان ، فیلمبردار و عوامل تولید حرفهای در این بخش موثر است)
۳ – طراحی استوری بورد
۴ – انتخاب فضای اجرا، بازیگر یا گوینده در صورت لزوم
۵ – ارایه استوری بورد بعد از پایان مرحله پیش تولید
۶ – شروع مرحله تولید
۷ – اعمال جلوه های ویژه کامپیوتری و صداگذاری
۸ – بررسی بازخورد تیزر تولید شده پیش از پخش از جانب صاحب صنعت
۹ – اعمال اصلاحات پس از بررسی نتایج بازخوردها
۱۰ – تحویل تیزر نهایی اصلاح شده
با توجه به پیشرفت تکنولوژی های کامپیوتری در تصویر برداری، جهت بهبود کیفیت یک تیزر می توان تکنیک هایی را به کار برد. این تکنیکها، تحت عنوان توضیحات فنی ساخت تیزرها باید لحاظ شوند. از جمله این تکنیکها می توان موارد زیر را بیان برد:
از جمله تیزرهای تهیه شده توسط روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی می توان به تیزرهای آلودگی منابع آب، طرح آبرسانی به شهر خمین، طرح آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح، تالاب میقان، طرح آبرسانی به شهر تفرش، عملکرد طرح احیاء و تعادل بخشی در استان مرکزی، سد الغدیر ساوه، وضعیت منابع آب زیرزمینی و تیزر آب نیست می باشد.