|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مستندسازی در روابط عمومی (تیزر)

مستند سازی تهیه مجموعه ای از اسناد و مدارک است که سیر تکوین و تکامل یک فعالیت یا پروژه را از آغاز تا پایان را همراه با تحلیل و ارزشیابی نشان خواهد داد. در واقع مستند سازی ابزاری است که امکان استفاده و به کار گیری تجربیات فردی و گروهی را جهت توسعه سازمانی فراهم می سازد و با ذخیره نمودن تجربه موجود در سازمان هزینه تجربی آتی سازمان را تا حد زیادی کاهش می دهد . مستند سازی شامل فرآیند شناسایی ، گردآوری ، طبقه بندی ، ارزش گذاری ، پالایش فهرست نویسی و در دسترس قراردادن سوابق یا اسناد موجود از قبیل فیلم / عکس / مکاتبات / فایل های کامپیوتری و ... می باشد که دارای ارزش تاریخی نیز هستند. در ضمن مستند سازی مستلزم خلق متون جدید برای تجربه های شفاهی موجود یا پرکردن و اتصال شکاف های موجود در سوابق تاریخی هم می باشد. آرشیو روابط عمومی، بخشی از روابط عمومی های بزرگ در سازمان است که مستندات را بر اساس سیستم های طبقه بندی نگهداری می کنند. اما این نگهداری تنها برای خود روابط عمومی مناسب است و در کنار این آرشیو باید در سایت رسمی نیز، برخی از مستندات به صورت مدون آرشیو شوند، تا در صورت نیاز خبرنگاران به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

1- تیزر:

امروزه با توجه به وسعت و اثربخشی رسانه های بصری در میان مخاطبان، رسانه ها نقش بسزایی در تبلیغات ایفا می‌کنند. درمیان انواع روش‌های تبلیغاتی، تیزرها به دلیل استفاده همزمان از جلوه‌های صوتی و تصویری اثربخشی بیشتری در جلب مخاطب دارند.از این جهت ساخت تیزرها برای کسب و کار، نقش مهمی در معرفی موجز و موثرکسب و کار دارد. ارائه یک تیزر صنعتی حرفه ای با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت نزدیک در بازار تاثیرهای بسیار زیادی در فروش برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند و منجر به بهتر دیده شدن محصول در میان مخاطبان خواهد شد.

تیزرهای صنعتی به منظور نمایش تأسیسات صنعتی و سیر تولید کالا از لحظه ورود مواد اولیه تا زمانی که کالا به بازار عرضه می‌شود و همچنین نحوه‌ی نظارت و کنترل کمی و کیفی خط تولید ساخته می شود. هدف از ساخت چنین تیزری نشان دادن کیفیت تولید کالا و برجسته سازی نکات مثبت و چگونگی فرآیند تولید و نمایش آن برای افرادی است که امکان حضور و بازدید، از کارخانه برایشان فراهم نیست. تمام آنچه که در مورد کسب و کارصنعتی خود (شرکت، کارخانه، مغازه، محصول، خدمت و… ) نیاز به معرفی و تبلیغ می دانید، می توانید در قالب یک تیزرصنعتی تهیه نمایید.

معمولا فیلم های صنعتی، نوعی فیلم تبلیغاتی مستند هستند که به منظور معرفی فعالیت های مختلف در واحد های صنعتی و کارخانجات ساخته می شوند. فیلم های صنعتی بیشتر دارای محتوای فنی، آماری و اطلاعاتی می باشند. یک فیلم صنعتی می تواند با مضمون های متفاوتی ساخته شود: معرفی و آشنایی با خط تولید یک کارخانه، فرایند تحقیقاتی یک پروژه، ویژگی های محصولات تولیدی، گزارش عملکرد فنی یک مجموعه صنعتی، گزارش عملکرد مالی یک شرکت یا موسسه، معرفی یک مجموعه صنعتی یا خدماتی به مشتریان، ارائه ویژگی های ریز محصولات، روند پیشرفت یک پروژه ساختمانی و نمایش بزرگی کار و کاربردهای متنوع و مختلف دیگر.فیلم های صنعتی معمولا برای ارائه و نمایش در نمایشگاه ها، سمینارها و کنفرانس ها، وبرای ارائه به رده های بالاتر مدیریتی و تصمیم گیری، ارائه به نمایندگی ها و مشتریان، و همچنین پخش در شبکه های تلویزیونی و ویدیوئی ساخته می شوند. و می تواند هدف تبلیغاتی و یا گزارشی داشته باشد.

پروسه تولید تیزر، یک پروسه چند مرحله ای می باشد که اهمیت به کیفیت تمامی مراحل، منجر به تولید یک تیزر موفق خواهد شد.

۱ایده (های) اولیه

۲سناریو نویسی تیزر بر اساس پیام صنعت و ایده ها (استفاده فیلم نامه نویس ، کارگردان ، فیلمبردار و عوامل تولید حرفه‌ای در این بخش موثر است)

۳طراحی استوری بورد

۴انتخاب فضای اجرا، بازیگر یا گوینده در صورت لزوم

۵ارایه استوری بورد بعد از پایان مرحله پیش تولید

۶شروع مرحله تولید

۷اعمال جلوه های ویژه کامپیوتری و صداگذاری

۸بررسی بازخورد تیزر تولید شده پیش از پخش از جانب صاحب صنعت

۹اعمال اصلاحات پس از بررسی نتایج بازخوردها

۱۰تحویل تیزر نهایی اصلاح شده

با توجه به پیشرفت تکنولوژی های کامپیوتری در تصویر برداری، جهت بهبود کیفیت یک تیزر می توان تکنیک هایی را به کار برد. این تکنیک‌ها، تحت عنوان توضیحات فنی ساخت تیزرها باید لحاظ شوند. از جمله این تکنیک‌ها می توان موارد زیر را بیان برد:

  • استفاده از عوامل تولید حرفه‌ای
  • اجرای تکنیک های LIVE
  • اجرای جدید ترین تکنیک های جلوه های ویژه سینمایی روز جهان در صورت لزوم
  • استفاده از تکنیک های فیلمبرداری هوایی در صورت لزوم
  • طراحی و اجرای انیمیشن و تلفیق با تیزر
  • استفاده از موشن گرافیک و ویدئو گرافیک
  • استفاده‌ از تجهیزات ‌حرکتی ‌و نور‌پردازی حرفه ای
  • استفاده از گویندگان حرفه‌ای با صداهای آشنا
  • تحویل خروجی با فرمت های HQ DVD و Full HD
  • ساخت موزیک برای کلیه بخش های تیزر
  • استفاده از برترین استودیوهای صدابرداری

از جمله تیزرهای تهیه شده توسط روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی می توان به تیزرهای آلودگی منابع آب، طرح آبرسانی به شهر خمین، طرح آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح، تالاب میقان، طرح آبرسانی به شهر تفرش، عملکرد طرح احیاء و تعادل بخشی در استان مرکزی، سد الغدیر ساوه، وضعیت منابع آب زیرزمینی  و تیزر آب نیست می باشد.

کد خبر: 1343
  تاریخ خبر : 31 اردیبهشت 1398
 بهاری
 638
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 209
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 10,363
  • بازدید دیروز : 23,535
  • کل بازدید : 15,327,729
  • آخرین به روزرسانی : 9 آبان 1403 07:34:30
  • شناسه IP شما : 18.224.61.146

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :