|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

روابط عمومی و فرهنگ سازی (آموزش دانشجویان)

ازآن جایی که فرهنگ سازی یک فعل اجتماعی است که در ارتباط با گستره وسیعی از انسان ها سرو کار دارد و می خواهد بر رفتار و ذهنیت تعداد زیادی از آدمیان تاثیر بگذارد یک عمل روابط عمومی است زیرا شناخت افکار عمومی وتاثیر و نفوذ در آن یکی از وظایف و شاید مهمترین وظیفه روابط عمومی است.شناخت افکار عمومی نقش بسیار زیادی در فرایند فرهنگ سازی خواهد داشت به این دلیل که فرهنگ و رفتار یک جامعه ناشی از نوع تفکر و اندیشه حاکم بر اذهان مردم آن جامعه است و تغییر واصلاح فرهنگ یک جامعه با تغییر واصلاح فکر و اندیشه مردم آن جامعه ممکن می شود. ازاین رو روابط عمومی به عنوان نماینده رسمی وعلمی شناخت و مطالعه افکار عمومی اهمیتی مضاعف می یابد. روابط عمومی به دلیل وظیفه درون سازمانی و برون سازمانی ،بیش از همه در اعتلا ورشد فرهنگ ورفتار با انسان سروکار دارد که از زمینه ها و امکانات وابزارهای خوبی جهت این اعتلا قدم بردارد و با مخاطب شناسی برای اقناع و نفوذ در مخاطبین دست یابد.طریق شناخت علمی و صحیح مخاطبان به راهبردهای معین و اجرای برنامه های سازماندهی شده به اطلاع رسانی و تدوین فرهنگ صحیح فردی و اجتماعی بپردازد و با تعمیم وسیع برای ترویج و تبلیغ یعنی جاانداختن رفتارها والگوهای مناسب رفتاری به مقوله "فرهنگ سازی" به اجرا در آورد. تبلیغ ،ترویج ، اقناع ، اطلاع رسانی ، آموزش ، زمینه سازی ،فضاسازی و... روش ها و راهبردهایی است که به عنوان وظایف و کارکردهای روابط عمومی در فرآیند فرهنگ سازی نقش موثری دارند.با مطالعه در نقش و کارکردهای روابط عمومی می توان به امر "فرهنگ سازی" که در درون هر یک از وظایف جای دارد دست یافت. ازسه وظیفه اصلی در فرهنگ سازی می توان به ۱-اطلاع یابی ۲-اطلاع شناسی ۳-اطلاع رسانی اشاره کرد .

2- آموزش دانشجویان:

فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف آب و توجه به تمامی قشرهای درگیر آن به عنوان حلقه اصلی و کلیدی در کاهش مصرف آب است که در این زمینه مباحث علمی و نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان بسیار مورد نیاز است.

جامعه دانشگاهی به عنوان جامعه پیشرو می تواند کمک شایانی به حل چالش آبی نماید و مصوبات خوبی در چهار چوب همفکری، هم افزایی و هم اندیشی در دانشگاه بوجود بیاید.

بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی،انجام طرح های پژوهشی، کاربردی و توسعه ای،فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعالیت های پژوهشی، انجام خدمات مشاوره علمی و فنی در زمینه آب، برگزاری همایش های ملی و بین المللی در زمینه آب، همکاری در انجام پروژه های دانشجویی، انتشار نتایج تحقیقات به صورت مجله، کتاب و انجام فعالیت های ضروری به منظور به کارگیری نتایج پژوهشهای انجام شده در سطح کشور از جمله فعالیت هایی است که توسط دانشگاهها می تواند صورت پذیرد و با توجه به پتانسیل های قوی موجود در این حوزه ها، هر گونه هماهنگی علمی و جامع بین این دو پتانسیل می تواند در امر سیاستگذاری برای تمام موضوعات جامعه بخصوص آب و بحران کم آبی  موثر و نقش آفرین باشد.

دانشگاهیان و دانشجویان در عرصه صرفه جویی در مصرف آب نقش انکارناپذیری دارند چون همین گروه باید بار فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ آشتی و دوستی با آب و منابع طبیعی را به دوش بکشند.

تأسیس پژوهشکده آب در دانشگاه اراک، برگزاری اولین همایش ملی کیفیت منابع آب و توسعه پایدار، اولین همایش علمی ،پژوهشی و تخصصی سازگاری با کم آبی و برگزاری اولین استارت آپ کشوری با محوریت سازگاری با کم آبی با همکاری دانشگاه اراک از جمله فعالیت های دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی در این زمینه بوده است.

کد خبر: 1354
  تاریخ خبر : 4 خرداد 1398
 بهاری
 609
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 226
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 21,609
  • بازدید دیروز : 35,574
  • کل بازدید : 15,903,550
  • آخرین به روزرسانی : 3 آذر 1403 08:14:25
  • شناسه IP شما : 18.225.195.4

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :