به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، صدیقه ببران در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، اطلاعرسانی و آگاهیبخشی درباره تغییر اقلیم و سازگاری با این پدیده با محوریت تاثیر آن بر صنعت آب و برق را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: بررسی تحولات سرزمینی الگوهای رفتاری، اجتماعی و تغییرات تکنولوژیک در صنعت آب و برق و همچنین جلب مشارکت رسانه و شبکههای اجتماعی در برنامههای سازگاری با تغییر اقلیم از دیگر اهدافی است که در دومین جشنواره نیرو و رسانه درصدد دستیابی به آن هستیم.
وی افزود: برای این دوره از جشنواره محورهایی از قبیل: "تجربیات موفق مرتبط با مدیریت مصرف و کاهش تلفات آب و برق"، "تجربیات موفق سازگاری با کم آبی در حوزههای کشاورزی"، "توانمندیهای بخشهای غیردولتی و دولتی در حوزههای آب و برق"، "مهاجرتهای ناشی از تغییر اقلیم و پایداری سکونتگاهها در این شرایط" و همچنین "آمایش سرزمین و سازگاری با تغییر اقلیم" در نظر گرفته شده است.
ببران ادامه داد: "تغییر الگوی زندگی و مصرف شهری و روستایی در شرایط تغییر اقلیم"، "مدیریت تامین و مصرف آب، غذا و انرژی در شرایط تغییر اقلیم"، "اهمیت استفاده از آب خاکستری و مصرف مجدد پساب در سازگاری با تغییر اقلیم"، "تاثیر تغییر اقلیم، فقر و نابرابری، چالشهای اجتماعی – اقتصادی در توسعه پایدار و تابآوری جامعه"، "کاهش مخاطرات تغییرات اقلیم در ایران و کاهش تنشهای ناشی از ازدیاد جمعیت"، "پایدارسازی منابع آب و انرژی و مدیریت ریسک در شرایط اقلیم" و همچنین "وقوع سیلابهای بزرگ، گرمایش زمین و تغییرات جمعیتی و اجتماعی در اثر تغییر اقلیم" از دیگر محورهای دومین جشنواره نیرو و رسانه است.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو تاکید کرد: همچنین برای این دوره از جشنواره نیرو و رسانه رشتههایی از قبیل: تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، طرح، اینفوگرافی، طنز و کاریکاتور، سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس و گرافیک، صفحه آرایی و موشن گرافی در نظر گرفته شده است.
وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را یکم تا 30 مهرماه امسال دانست و افزود: بازه زمانی انتشار آثار بایستی از اول فروردینماه تا 31 شهریور سال 98 در یکی از رسانههای رسمی، مکتوب، و دیداری و شنیداری باشد که علاقهمندان به منظور شرکت در این دوره از جشنواره نیرو و رسانه میتوانند به وب سایت این جشنواره به نشانی www.pr.moe.gov.ir مراجعه کنند.