|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

20 درصد دیگر از شهروندان از آب سد کمال صالح بهره مند می شوند؛

با تکمیل پروژه رینگ شمالی شهر اراک بهره مندی شهروندان به 80 درصد خواهد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت:در حال حاضر حدود 60 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود و با تکمیل پروژه رینگ شمالی شهر 20 درصد دیگر از شهروندان نیز از آب سد کمال صالح بهره مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای با اشاره به اینکه تأمین آب شرب با کیفیت شهروندان شهری و روستایی جزو اولویت های وزارت نیروست افزود: در گذشته آب شرب شهر اراک عمدتاً از طریق منابع زیرزمینی تأمین می شد و چون عمده این چاهها در داخل شهر بود و از آنجا که سیستم فاضلاب اجرا نشده و چاههای فاضلاب به صورت جذبی بود،وزارت نیرو بحث ارتقاء کیفیت آب شرب اراک را در دستور کار قرار دارد.

مهندس آمره ای با اشاره به سد کمال صالح به عنوان پروژه ای مهم و شاخص  هم برای شهر اراک و هم برای صنایع مستقر در مسیر گفت:در حال حاضر حدود 60 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود که این آب، آب بسیار باکیفیت و مطلوبی است و بقیه آب شرب مورد نیاز هم از چاههای بدون آلودگی و خارج از محدوده شهری تأمین می شود.

وی در توضیح اینکه چرا تنها 60 درصد از آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود گفت: قبل از اینکه آب سد کمال صالح وارد شهر شود، آب شرب شهر اراک از طریق چاهها و به صورت نقطه ای و شبکه ای تأمین می شد و چون آب سد از یک نقطه وارد شهر اراک شد قاعدتاً شبکه هایی که به صورت منطقه ای تعبیه شده بود پاسخگوی این حجم آب نبود و به این منظور شرکت آب منطقه ای مرکزی پروژه رینگ شمالی و رینگ جنوبی شهر اراک را در دستور کار قرار داد.

مهندس آمره ای در توضیح پروژه رینگ شمالی که هدف آن توزیع آب سد کمال صالح در ناحیه شمالی شهر اراک می باشد افزود: طول این پروژه حدود 9.5 کیلومتر است و تنها حدود 900 متر از انتهای خط مذکور حد فاصل ابتدای خیابان شمشیری تا میدان امام حسین(ع) باقی مانده که با  همکاری مسئولین شهرداری به زودی به پایان می رسد.

وی افزود: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک  که تاکنون اجرا شده شامل خط انتقال به طول 9.5 کیلومتر با لوله فولادی سایزهای یک هزار، یک هزار و 200 و 800 میلی متری و نیز یک باب مخزن ذخیره 10 هزار میلیون مترمکعبی بتنی و حوضچه های شیرآلات است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: با اتمام عملیات اجرایی رینگ شمالی تمامی شهرکهای شمالی واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی (ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان،بعثت، مشاور،الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سد کمال صالح مشروب خواهند شد.

وی اظهار داشت: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک نیز که در مجاورت راه کمربندی جنوبی ساخته می شود به طول حدود 13 کیلومتر است که تمامی شیرآلات و بیش از نصف لوله های مسیر آن تهیه و در صورت تأمین اعتبار این شرکت آمادگی اجرای آن در سال 99 را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: کوی صنعتی، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی، کوی اندیشه توسط کمربند جنوبی آبرسانی می شود.

مهندس آمره ای افزود: پیش بینی شده شهر اراک به سبب سد کمال صالح و منابع آب زیرزمینی که بخشی از آب شهر را تأمین می کند ان شاءالله تا سال 1425 مشکلی در تأمین آب شرب نخواهد داشت اما از شهروندان عزیز درخواست داریم در خصوص صرفه جویی در مصرف آب کوتاهی نکنند و صرفه جویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی در خصوص تامین منابع آبی جدید برای شهر اراک اظهار کرد: زمانیکه تمامی نیاز آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تامین شود چاههایی که در حال حاضر برای تامین آب شرب برخی از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان منابع اضطراری در شبکه باقی مانده و نگهداری می شوند و در مواقع لزوم وارد مدار می شوند، همچنین در شهر اراک صنایعی وجود دارد که حدود 400 لیتر در ثانیه از آب شبکه شهری استفاده می کنند که شرکت آب منطقه ای مرکزی در پروژه ای قصد دارد با اختصاص یک خط انتقال جدید برای این صنایع آنها را از شبکه آب شهری جدا کند علاوه بر این مناطقی هم درمنطقه هفتاد قله شهر اراک به عنوان مناطق آهکی به عنوان منابع آبی استراتژیک شناسایی شده اند .

 

کد خبر: 1663
  تاریخ خبر : 7 اردیبهشت 1399
 کمال آبادی
 787
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 7,290
  • بازدید دیروز : 22,794
  • کل بازدید : 10,559,842
  • آخرین به روزرسانی : 30 اردیبهشت 1403 09:32:16
  • شناسه IP شما : 3.137.170.14

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :