|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار و در این آیین از تلاش های مهندس عزت اله آمری تقدیر و مهندس حسین اسدی بعنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، در ابتدای جلسه مهندس عزت اله آمری ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت : در استان مرکزی هم به لحاظ جغرافیایی و هم به دلیل استقرار صنایع، آب به عنوان یک محور اصلی در تمامی بخش ها محسوب می شود.

وی در ادامه افزود : در استان ما موضوع  آب در بخش های مختلف حائز اهمیت است و خوشبختانه برنامه ریزی خوبی برای تأمین آب شرب، در قالب طرح جامع در استان صورت گرفته است .

وی خاطر نشان ساخت : قبل از برنامه چهارم توسعه تأمین آب شرب در بیشتر موارد از طریق منابع  آب زیرزمینی بود ولیکن در حال حاضر اکثر شهر های استان از طرح های انتقال آب اجرا شده بهره‌مند هستند و در حال حاضر هیچ کدام از شهرهای استان مشکل تأمین آب شرب ندارند و  تا سالیان سال نیز هیچ مشکلی نخواهند داشت .

مهندس آمری با اشاره به اینکه پرونده چاههای غیرمجاز در استان با تعیین تکلیف حدود 200 حلقه چاه دیگر بسته می شود یادآور شد: خوشبختانه در حوزه حفاظت از آبهای زیرزمینی به جهت پیشگیری از حفاری های غیرمجاز عملکرد قابل توجهی داشته ایم.

وی با اشاره به وضعیت سدها و رودخانه های استان افزود: سدهای  الغدیر و کمال صالح بخاطر خشکسالی های اخیر شرایط خوبی ندارند که امید آن می رود به دلیل بارندگی ها در ذخیره مخازن سدها به یک پایداری نسبی برسیم.

مدیر عامل اسبق شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به اینکه راز موفقیت شرکت همدلی، همکاری صادقانه همراه با تعهد مدیران در تمام سطوح شرکت است، گفت :  این همدلی  از گذشته بین همکاران  بوده که ما آن را حفظ کردیم و خوشبختانه مدیران و همکاران متخصص، صادق و متعهدی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مهندس آمری ادامه داد: از همه مدیران و معاونین استاندار که در این مدت ما را همراهی کردند به ویژه دوستان قضایی و انتظامی تقدیر و تشکر میکنم و اگر موفقیتی هم بوده مرهون یاری این دوستان است.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه همکاران، برای مهندس حسین اسدی مدیرعامل جدید این شرکت آرزوی موفقیت کرد.

مهدی دانشگر، معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این مراسم گفت : خدا را از این بابت  شاکرم که  در استان مرکزی استان هنر و علم و صنعت و قدمگاه بیش از ۶ هزار شهید حضور دارم و امیدوارم خدا به لطف ماه شعبان هرچه به خوبان عنایت میکند به ما هم عنایت کند و به حق قدوم ائمه ،ما را آماده ضیافت بکند .

وی ادامه داد :شرایط آبی و اقلیمی در دنیا بر اساس گزارشات مستند در واحدهای مربوطه در سازمان ملل به همه دنیا منعکس شده و تغییر اقلیم موضوع به اثبات رسیده ای است که در کشور ما بیشتر حایز اهمیت است و ما باید برای تغییر اقلیم آمادگی داشته باشیم  .

دانشگر با بیان اینکه آورده آبی این بارش های اخیر در مجموع در کشور ۲۰ میلیارد متر مکعب بوده است، افزود : این بارش ها شاید ما را به اشتباه بیندازد که مشکل حل شده است و  برای عموم شاید اینطور باشد و  از بحران عبور کرده ایم اما  به هیچ وجه اینطور نیست .

وی هم چنین گفت : آورده آب از بارش ها بستگی  به چگالی برف و برودت هوا  و اینکه  آیا بر اساس گرما تبخیر میشود  یا به وسیله  بارندگی این برف ها آب میشود در کشور متفاوت است .

معاون مجامع ،توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیان کرد : در مدیریت منابع آبی و تأمین آب، شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب و تامین و توزیع برق در هم تنیده و جدایی ناپذیر هستند.

وی اعلام کرد: تاکنون بارش ها در کشور، 25درصد نسبت به نرمال افت داشته و  در ۳ سال آبی ، کشور با افت  ۱۴ ، ۱۸ و ۳۷ درصدی نسبت به نرمال  روبرو بوده است .

دانشگر گفت : ورودی آب ها از سدها با افت ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است و ۳۵ درصد نسبت به متوسط ۵ ساله افت داشته ایم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی متوسط بارش  ۲۷۰ میلیمتر است که کاهش جدی داشته و در سه سال اخیر ۲۶ درصد ،۱۹ و ۱۸ درصد را شاهد بودیم و رکورد خشک ترین سال های خود را به ثبت رسانده است .

دانشگر افزود : در مدیریت منابع آبی کشور از منظر وزارت نیرو به لحاظ علمی و برگرفته از تکنولوژی های روز دنیا هر چه لازم بوده از جمله  مدیریت توامان آب و برق، و انتقال آب از دریا را انجام داده ایم و مواردی همچون آب های ژرف، استفاده از پساب و ... به درستی دنبال میشود .

دانشگر با بیان این مهم که مجموعه وزارت نیرو از کارشناسان قوی برخوردار است، افزود : همه اینها اگر انجام شود و نتیجه خوبی را بگیریم و در مقابلش خوب مصرف نکنیم وضع همین است چرا که ما وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم و آمار بارش در ۸۶ سال گذشته بی سابقه بوده است .

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه شاه کلید عبور از شرایط حاضر مدیریت مصرف است ،اظهار کرد :در مدیریت مصرف  باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد و تا زمانی که استفاده آب در کشور ۲۵۰ لیتر در روز است وضعیت به همین شکل  است و در همه حوزه های کشاورزی ، صنعت و شرب نیازمند مدیریت هستیم .

دانشگر گفت: اقدام اخیر وزارت نیرو تامین آب صنایع از پساب به عنوان یک منبع تأمین آب پایدار است.

وی یادآور شد: ما از مسولین در خواست میکنیم در کنار آب ،موضوع فرهنگی را تبیین کنند و در کنار ما باشند تا به این واسطه کار به درستی صورت گیرد .

وی ادامه داد: حساسیت آب در کشور بالاست و تمام دستگاه ها در این امر خدمت رسان هستند و صنعت آب و برق به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی است.

دانشگر اشاره کرد : به مدد الهی با کار تیمی و همدلی بین همکاران اهداف و کارهای شرکت به نحو احسنت صورت پذیرد .

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات گفت :  مهندس عزت اله آمری طی مدت خدمت خود  چند پروژه ناتمام را  تکمیل کردند و آبرسانی به تفرش به همت  مجموعه ای از مدیران وزارت نیرو و با محوریت آب منطقه ای انجام شد و در این پروژه مهندس دانشگر و تمام همکاران  آب منطقه ای مرکزی و توزیع برق همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه  در حوزه آبرسانی که دغدغه کشور است و ما استان صنعتی هستیم کارهای خوبی صورت گرفته است گفت: انشالله از توان و تخصص مهندس آمری استفاده شود و با همت  مهندس اسدی به صورت جدی و جهادی کار پیش برود .

اسدی گفت: دغدغه ما در استان آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری است که در حال حاضر با پیگیریهای صورت گرفته در حال اجراست.

وی اظهار کرد: توجه به امر پساب باید در دستور کار قرار گیرد و در این امر نیز تعامل با آبفا مود نظر می باشد.

 مهندس اسدی مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به تمام حاضرین و مدعوین ،گفت :مدیران کل اسبق زحمات را متقبل می شوند و مدیریت را در اختیار  فرد جدید قرار  میدهند که از این بابت از مدیران عامل سابق تشکر میکنم .

مهندس اسدی گفت: با  آرزوی  توفیق روز افزون برای این عزیزان میخواهم  دعای خیر شما ادامه راه من و همکاران باشد و امیدوارم با همراهی و مساعدت تمام همکاران، همگی به پیشبرد اهداف مجموعه کمک کنند .

در پایان از زحمات 8 ساله مهندس عزت اله آمری تقدیر و مهندس حسین اسدی بعنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای مرکزی  معرفی شد.

 

کد خبر: 2054
  تاریخ خبر : 13 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 14 اسفند 1402
 کمال آبادی
 617
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 385
  • بازدید امروز : 16,127
  • بازدید دیروز : 22,444
  • کل بازدید : 10,124,652
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 08:08:55
  • شناسه IP شما : 18.223.171.12

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اراک، شهرک شهید بهشتی، فاز یک ، شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی
  • کدپستی : 3818953116
  • تلفن : 08633130071
  • فاکس : 08634032360
  • پست الکترونیکی : info[at]marw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :