در این نشست ابتدا عبدالله اسکویی مدیر کل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران گزارشی از نحوه شکل گیری دستورالعمل اطلاع رسانی و فرهنگ سازی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و برنامه عملیاتی این طرح ارائه کرد و گفت: در این طرح کلیه برنامه ریزی ها از راه تعامل با شرکت های آب منطقه ای و مشارکت آنان صورت گرفته است و مبنای اجرای این طرح نیز براساس جلب مشارکت کلیه ذینفعان و ذیمدخلان خواهد بود.
در ادامه این نشست آقای شفق مشاور اجتماعی و فرهنگی وزیر نیرو با تقدیر از دستورالعمل تدوین شده در خصوص پروژه اطلاع رسانی و فرهگ سازی طرح احیاء گفت من این دستورالعمل رامطالعه کرده ام و این طرح دارای چارچوب خوبی است.
وی به روابط عمومی های بخش آب توصیه کرد که برای پیاده سازی بدنبال یافتن نخبگان کشور برای پیام رسانی باشند و این نخبگان ممکن در هر استان با استان دیگر متفاوت باشد.
آقای شفق در ادامه اظهار داشت علمی بودن برنامه های روابط عمومی باعث می شود مقامات با بخش آب همکاری کنند.
مشاور اجتماعی و فرهنگی وزارت نیرو درادامه گفت: مدیران قوی با روابط عمومی خود ارتباط جدی دارند و مدیر قوی از افکار عمومی هراسی ندارد.
وی در پایان سخنان خود گفت: ما باید آگاهی های مردم را در زمینه آب ارتقاء دهیم و خوشبختانه در این زمینه همه اندیشمندان و نخبگان با ما همراهند.
در این نشست مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: چالش های مختلفی که در زمینه آب های زیرزمینی گسترش یافته است موجب گردیده تا طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی به عنوان اولویت اصلی وزارت نیرو در حوزه آب دنبال گردد.
مهندس مسعود بهاری در ادامه سخنان خود غفلت در موضوع آب و دستکاری در طبیعت را ناشی از عدم آگاهی دانست و گفت اگر مردم می دانستند که دست بردن در طبیعت چه فجایعی دارد هرگز چنین کاری نمی کردند.
مهندس بهاری با اعلام این مطلب که طرح قدرتمند موضوعات نیز بسیار اثرگذار خواهد بود گفت: بیاد داشته باشیم که تبلیغات یک موضوع کمی نیست بلکه یک طرح بلند فرهنگی است.
وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید دانش خود را در عرصه شیوه آگاهی رسانی بالا ببرند.
شایان ذکر است در پایان این نشست از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به عنوان روابط عمومی برتر در اجرای طرح پرسش مهر رئیس جمهوری تقدیر شد.