به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، پروفسور باقر ساروخانی در یازهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها که با محوریت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد افزود: مفهوم کمپین در سنت روابط عمومی همیشه بوده، ولی این کلمه برای برخی نامفهوم و ناآشنا است، لذا باید از طریق برگزاری اینگونه همایش ها ابعاد مختلف و ویژگی ها به همراه مشخصات کمپین ها برای همگان تبیین شود.
به گفته وی، کمپین ها همچنین تلاش عاشقانه با پشتکار فراوان برای رسیدن به هدف و افق های دور است و از آنجا که طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یک طرح بلند مدت و مهم است ایجاد کمپین های ارتباطی قوی می تواند کمک شایانی به اجرای هر چه بهتر طرح کند.
این پیشکسوت علم ارتباطات و روابط عمومی چگونه گفتن را هنر ارتباطی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: دست اندرکاران روابط عمومی با مغز، دل، قلب و ذهن انسان ها سر و کار دارند، لذا باید با شیوه های صحیح بر این اعضا تسلط پیدا کرده و بتوانند پیام خود را به آنها القا کنند.
وی با اشاره به این که روابط عمومی، کلید طلایی است، یکی از ظرفیت های روابط عمومی را، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است ارزیابی کرد و گفت: ما در عرصه بین المللی از این توان استفاده کرده و به حقوق حقه خود رسیدیم که به عنوان مثال می توان به موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای اشاره کرد.
ساروخانی در ادامه هدایت از راه دور را یکی دیگر از ظرفیت های روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: از این طریق نیز می توان با احاطه بر اذهان، امور را هدایت و به سمت و سوی درست برد.
وی تاکید کرد: در کمپین ها باید صبر و حوصله را پیشه و با پایداری برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده تلاش کرد.
این پیشکسوت حرفه علوم ارتباطات و رواط عمومی تصریح کرد: توفیق کمپین ها در ظرفیتی است که بتواند آن را در بالقوه کردن آن مثمر ثمر واقع کند.