به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ،دکتر بارت دی وریس در یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور با عنوان بررسی کمپین ها و نتایج آن در روابط عمومی افزود: کمپین یا پیکار ارتباطی پوشش برنامه ریزی شده ای است که یک ارتباط گر انجام می دهد تا بخشی از گروه های جامعه را از راه پیام یا رشته ای از پیام های خاص تحت تاثیر قرار دهد در نتیجه در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که مخاطبان و اهداف مشخصی دارد می تواند راهگشا باشد.
وی اضافه کرد: چنانکه مرسوم است کمپین ها و برنامه های روابط عمومی در پایان از تمامی فعالیت ها، ارزیابی می شوند؛ فقط در این صورت است که می فهمیم آیا این تلاش ها و فعالیت ها مثمرثمر بوده یا خیر.
وی گفت: سنجش اثربخشی کمپین ها و برنامه های روابط عمومی، یک هدف برنامه ریزی شده و فی نفسه یک جانبه راهبردی طرح ریزی یک کمپین ارتباطی شده است.
به گفته رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی سنجش اثر بخشی فقط موقعی امکانپذیر است که اهداف قابل سنجش تنظیم و ارائه شده باشند.
دی وریس تصریح کرد: این یک اشتباه و نقطه ضعف رایج در کمپین هاست، زمانی که توجه زیادی به خلاقیت می شود ولی به قابلیت سنجش توجه چندانی نمی شود.
وی ادامه داد: این وظیفه هر کارشناس روابط عمومی است که از قابل سنجش بودن اهداف خود اطمینان یابد و البته در این میان او برای تحقق و عملی ساختن برنامه سنجش، نیاز به منابعی دارد.
او خاطرنشان کرد: با ظهور ارتباطات آنلاین و افزایش فرصت های جلب و مشارکت با مخاطبان هدف بسیاری از ابزار جدید برای سنجش اثربخشی در دسترس کارشناسان روابط عمومی قرار گرفته اند.
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی ها گفت: سنجش اثربخشی نه تنها هدف از ثبات محقق شدن اهداف مقرر را تامین می کند بلکه به تصمیم گیرندگان نشان می دهد که روابط عمومی واقعا «ارزش» را به زبان و کلامی ارائه می کند.
وی گفت: منابع متعددی وجود دارد که در دسترس کارشناسان روابط عمومی قرار گیرد تا آنها بتوانند سنجش را در کمپین بگنجانند.