به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ، دکتر انریک اوردیکس درآیین یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور با عنوان نقش کمپین ها در روابط عمومی و بررسی آن که با محوریت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد، افزود: نظارت و هدایت سیاست های ارتباطات راهبردی، به منظور اطمینان یافتن از منطقی و مرتبط بودن آن با توقعات عمومی، از نقش های اصلی روابط عمومی به شمار می آید.
به گفته وی، کمپین ها و سازمان ها هرگز نباید تمرکز بر ارزش ها و اصول خود را بر حسب افراد و گروه های ارشد و مهم تعیین کنند.
استاد دانشگاه بارسلونا گفت: ما می توانیم چهار گروه اصلی شامل داخلی (هیات مدیران، کارکنان، و ...) اجتماع (موسسات، سازمان های غیردولتی، همسایگان و ...) بازار (مراجعان، رقبا و تامین کنندگان) و رسانه ها ( رسانه های سنتی و رسانه های جدید) را در فهرست قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در یک کمپین ارتباطی استاندارد هفت عنصر تحلیل موقعیت، تحلیل، اهداف و آرمان ها، مخاطبان، راهبرد ارتباطی، راهبرد خلاقیت، رسانه ها، بودجه بندی و اثربخشی نقش دارند، رسانه ها را در یک کمپین ارتباطی استاندارد در جایگاه هفتم عنوان کرد.
وی گفت: سازمان ها باید نسبت به مواضع و جایگاه خاص خود و تمایل به گفت و گو و تبادل نظر کردن آگاه باشند، باید در جست و جوی مشروعیت باشند و با هدایت فعالیت های رسانه ای آنلاین در محتوایی که کاربر به وجود آورده است، تاثیرگذار باشند.
دکتر انریک اوردیکس یادآور شد: فقط به عنوان نمونه می توان از باشگاه فوتبال بارسلونا نام برد که به تحلیل جایگاه خود در رسانه های رایج در چین، ژاپن، امارت متحده عربی و آمریکا پرداخت و موضوعات کلیدی مورد علاقه مشترک با رسانه ها را مشخص کرد.
استاد دانشگاه بارسلونا تصریح کرد: پس ما نیز در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی می توانیم در روابط عمومی ها با تحلیل جایگاه خود به آنچه که نقش کلیدی در اجرای و عمل کمپین ها دارد دست یابیم.