به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، وی با بیان اینکه ژاپن در سال 2011 میلادی و بعد از زلزله هفت ریشتری دچار سونامی شد، گفت: دولت و مسوولان ژاپن برای برگرداندن آرامش به مناطق زلزله زده، از رسانه ها کمک زیادی گرفتند تا جایی که در برخی از اخبار ما از آرامش در شهرها صحبت کردیم و این خود موجب شد تا مردم دوباره به محل زندگی و کار خود برگردند و به دنبال ترمیم خرابی های ناشی از زلزله باشند.
وی ادامه داد: رسانه ها می توانند در سونامی خشکسالی که گریبانگیر کشور ایران شده است نقش محوری داشته باشند.
یوشیمورا بیان کرد:مدیریت سونامی و مشکلات پس از آن بدون وجود رسانه ها امکان پذیر نبود و سونامی خشکسالی ایران نیز بدون استفاده از ظرفیت های رسانه ای قابل مدیریت نیست.
این فعال رسانه یی در ادامه افزود: برای کنترل مصرف آب در ژاپن برنامه های فراوانی برای گروه های سنی متفاوت وجود دارد و سعی بر آن است که شیوه ی درست مصرف کردن آب در وجود افراد به وسیله رسانه نهادینه شود.
وی ادامه داد:ژاپن یکی از بهترین کشورها در زمینه استفاده درست از آب است که می تواند بعنوان الگوی مناسبی برای کشور ایران قرار بگیرد.
وی با نشان دادن برخی از تصاویر و برنامه های کشور ژاپن برای نهادینه کردن مصرف درست آب، گفت: در کشور ژاپن دهها رسانه دیداری ، نوشتاری و شنیداری وجود دارد که وظیفه دارند، راه و روش درست مصرف کردن آب را در میان مردم ترویج دهند. برخی از برنامه های این کشور مسابقه های مختلفی است که در میان قشرهای گوناگون جامعه ژاپن برای طراحی بهترین الگوی مصرف آب برگزار می شود.