به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ، زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: روابط عمومی ها حلقه اتصال مردم و دولت هستند و در شرایطی که عصر انفجار اطلاعات و تحولات علمی شگرف می باشد این حوزه باید مورد توجه قرار گرفته و به آن بها دهیم.
وی افزود: روابط عمومی ها باید نسبت به بروز رسانی و بهره گیری از شیوه های علمی نوین در امر اطلاع رسانی و ارتباطات تلاش کنند.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گفت: رسالت مهم حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی ها گفتمان سازی، تقویت همگرایی جمعی در امور و انعکاس واقعیت هاست و این موضوعات بر پایه ارزش و اخلاق استوار است.
زمانی قمی با اشاره به اینکه در انتقال پیام باید صحت و درستی آن رعایت شود، ابراز کرد: در ابعاد وسیع برخی از پیام ها منتقل نمی شوند و به گوش مردم نمی رسند و درخصوص آنها اطلاع رسانی خوبی صورت نمی گیرد که این عدم سلامت پیام باعث ایجاد عدم باور و اعتماد در جامعه می شود که این موضوع خود مسبب بسیاری از آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: اعتمادسازی در جامعه سرمایه بزرگی است که بخش مهم آن با شیوه های اطلاع رسانی هدفمند، شفاف و علمی ایجاد می شود.
استاندار مرکزی با تاکید بر انعکاس و توصیف عملکرد دولت بر مبنای واقعیت، گفت: هر روابط عمومی صاحب فکر است و انعکاس موثر و صحیح عملکرد دولت یکی از وظایف مهم روابط عمومی دستگاه های اجرائی است و هر گونه اغراق و یا کم توجهی در این خصوص می تواند آسیب زا باشد.
در ادامه نشست هر یک از اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در خصوص دستاوردها و برنامه های خود در حوزه اطلاع رسانی گزارش دادند.
استاندار استان مرکزی از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به دلیل عملکرد و سوابق درخشان در اجرای همایش ها، نمایشگاه ها و افتتاحیه های گوناگون و شایستگی های اجرایی برنامه های فرهنگی – هنری در سطح استان همچون طرح نجات آب دانش آموزی و انتخاب شایسته به عنوان روابط عمومی برتر در سطح وزارت نیرو ، تقدیر کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز افزود: تعامل و ارتباط یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار حیات اجتماعی سازمان های ارایه دهنده خدمات است و روابط عمومی ها به عنوان قلب تپنده نهادها نقش کلیدی در این خصوص بر عهده دارند.
مهندس مسعود بهاری ادامه داد: در تمامی شرکت ها ارتباط با رسانه و فرهنگسازی بر عهده واحدهای روابط عمومی می باشد و این اداره نیز جهت تعامل و ارتباط و استفاده از رسانه های گوناگون اهداف خاصی را پیگیری می کند چرا که مدیریت بخش آب کشور در مقطع کنونی بر ضرورت فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی در حفاظت و حراست از منابع آب کشور تاکید دارد و با این تغییر رویکرد از مدیریت سازه ای به مدیریت غیر سازه ای در وزارت نیرو ، روابط عمومی ها جایگاه ویژه ای را در مدیریت غیر سازه ای منابع آب به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد:این اداره در زمینه فرهنگسازی و آگاهی بخشی نیز در سال 94 عنوان روابط عمومی برتر در بین سایر روابط عمومی های وزارت نیرو را به خود اختصاص داد.